Monday, March 8, 2010

Kejohanan Olahraga SMKBanting :)

Tadi geledah2 facebook org.
usha2 info.
usha2 website dorg.
dan juge... usha2 gambar2 dorg.

Tertarik la pula dengan gambar2 hari sukan SMKBanting.
hahahahaa...!!
Hari Kejohanan Olahraga SMKBanting 2010.
2 tahunnn dah tinggalkan sekolah. T_T
sedihh di situ.

29 Januari 2010 haritu, kejohanan merentas desa.
weekk2..
dulu aku paling benci part ni.
lari jauh, sampai ke jambatan Teluk Dato' nun.
waargghh! benci..benci..


Tapi sekarang?
rinduunyeeeee....

3tahun terakhir aku kat sekolah ni, xjoin merentas desa pon.
jeles x?
sbb aku konon2 membzkan diri la...
aku join jaga check point.
under rumah sukan; Putra xpon Pandu Puteri.
kahkahkahhh..
strategi yang keji okehh..
sile jangan tiru ye adik2.. ;DD

Dah la penat2 lari..
lepas tu kena keliling padang pulak, sbb nak bagi kad check point.
tang tu yang nyampah tu.
hahaaa..
selalu *selalu pon xselalu la.. 2 kali je join merentas desa ni.. ;D* aku da2 sampai pagar sekolah, terus cabutttt! p kantin..
minum2 air, air yang sejuk2 de ais tu..
waaaa.. lega2...

Ni kire junior2 aku la.. ;D

Habis merentas desa, lepak2 kat kelas.
makan roti yang selalu rumah sukan masing2 bekalkan.
pastu tangkap-tangkap-tangkap gambar.
xpon gelak2 mcm iblis kat kelas tu.
hikhikkk...! i miss that moments... ^^

Then, macam biasa; penyampaian hadiah.
kalau de wakil rumah sukan yang menang je, tepuk tangan bagai nak rak.
mengalahkan org yang menang tu.
sedangkan sibuk jaga check point je!
ceehh betul...

Ohh.. aku dulu rumah Putra ye?
ulang suara; Putra Si Kuning...!!!
hahahahaaa...!
berentap merebut gelaran juara bersama Wira Si Biru, Perdana Si Merah dan Satria Si Hijau.

Sejarah sekolah ni, tiap kali sukan je, mesti Putra juara.
so, dorg2 ni jeles la dengan tahap kebolehan si Putra ni.
hihi....
start aku form3, star2 kat rumah Putra makin kurang-kurang-kurang.
banyak kat Perdana.
dari situlah zaman kejatuhan Putra ye kawan2..
soob-sobbbb...

Xpe2..
sedangkan kerajaan Majapahit pon adan turun naiknye kan?
hero kalah dulu...
wek2..

Dan bila sebut Satria je,
mesti keluar dialog camni,
ohhhh.. Satria yang selalu last tu ek?
hihii.. iblis2..
tapi mmg betullah kan?
Satria mmg selalu je kat bawah.
tu realiti okehh.. ;DD

Keputusan Merentas Desa;
1-Satria
2-?
3-?
4-?
hahaaaa..lupe la yang 2-3-4 tu..
Satria menang?
wahh2..
what a miracle! ;D

Lepas merentas desa, mesti ada olahraga lak kan?
yuhooo...!
time bz2 nak olahraga ni yang aku suka ni.
sbb ley cipta banyakkkk gile alasan xnak masuk kelas.
latihan kawad la, siapkan bunga manggar la, buat sepanduk la, bla bla blaaaa..

I loooiiikkeeeee....

Time olahraga ni, aku selalu jd peng'kawad' setia.
hahaa..
f1 : kawad Putra
f2-f5 : kawad Pandu Puteri.

Hihi.. lower form join barisan2 belakang je time kawad.
*motif?? aku tinggi.. ;D*
time f5, dapat pegang sepanduk.
hahaha! berlagak2 sebab aku Pengggkerusi Pandu Puteri.
so, bg2 arahan je eh? ;D


Putra :)


Perdana :)

Wira :)

Satria :)
*paoss.....! kamu cekci.. wiiweeeettt.. ;D*

Jangan tanya aku tema dia pe eh..
sbb aku pon kompius.
ikan duyung de, obor2 deee....
tema hidupan laut kot...
hihiii..tah2!!

Letihhhh oh kawad2 ni.
tapi best..
hihi.. rindu nak kawad lagi.
tu zaman2 kekurusan aku la tu.
ohh.. xlupa jugak zaman2 kehitaman.
muka berbelang-belang-belang ala2 zebra.

Kahkahhh..
asal habis latihan kawad je, salin baju kat toilet.
pastu pandang cermin, belek2 muka, sibuk2 komen; habislaaah belang muka aku..
tahun depan mmg xnak masuk kawad lagi. taubat2!
tuppp..tup.. aku lagi-aku lagi-aku lagiiii yang masuk kawad.


Panas kan kan kan...?
time penyampaian hadiah, biasanya ckgu2 suruh semua turun, kumpul tengah padang.
maaakkkk aihh..
panas xyah cakap r.
dah macam pisang salai masak ikan masin tambah kicap cap udang manis dah masing2.
plus, bau2 peluh, masam2..
weekkkk..

Keputusan Kejohanan Olahraga 2010 :
1-Satria
2-Perdana
3-Putra
4-Wira

Hahahaa...
Satria2...
zaman kegemilangan kamu okeh.
Putra, ketiga?
okehh la tu, sbb time aku f5, Putra no4.
kire de kemajuan la kan?
bagus2...
asyik Putra je nak menang kan? bosan kot!
dah selalu sgt pegang juara... wakakakaka! berlagak di situ..

Lepas ni KFC nak?
Lepas ni Sinaro nak..?
Lepas ni ey nak?
A to Z?
Lao Mao..???
Xpon Fajar? boleh main boling...

Hihi..
tu semua kerja2 lepas hari sukan.
lepak-ing di Banting.
yeee...
aku rindu itu semua!! T_T

Lepas penyampaian hadiah, kutip sampahhh....
arrggghh..
lariikkkkkkkkk!
bas ke Banting lagi penting. ;D

p/s : pictures; credits to Laila Izie dan Siti Qida Sarudin. :) thanx dik!!

..eyka..


5 comments: