Monday, March 22, 2010

Cikgu Cekgi

Salam..

Sekali lagi tadi aku geledah2 facebook.
bukak group yang member2 aku join.
heheee.. suka je tengok nama2 group yang pelik2.
yang xpercaya tu, group kedai mama Mohiden *ejaan? gasakk je..* kat Banting pon ada!

Tu kira port terbesar kat Banting la. ramai nohh orang lepak situ.
lelaki la terutamanya. pas solat kat masjid, menyimpang kejap kat situ kan?
normal da tu...
sampai kenkadang aku yang pempuan ni nak masuk kedai tu nak order roti canai pon naik serba salah.
hahaa.. gedik bukan? ;DD

Pastu godek-godek group sekolah.
dari sekolah lama aku sampailahhh sekolah-sekolah kat negeri sembilan, pahang nun..
tah sekolah sesape pon, aku men masuk je.
alang-alang dah masuk, aku suka la pulak nak baca kat wall dia kan?
hehee.. macam laaa dah xde keje lain nak buat..

Dalam satu sekolah, adalah segelintir student yang akan post comment camni.

"Dulu aku memang student paling nakal. Tapi sekarang tengah buat degree. Cikgu2, saksikanlah!"

Tapi xsemualah.
kebanyakannya, post kata-kata rindu kat cikgu, kat sekolah..

Pada pendapat aku la kan, xpatut rasanya student cakap macam tu.
tu pendapat peribadi aku laa.
ayat dia macam nak menunjukkan, tanpa cikgu pun, saya boleh berjaya.
kesiannn bekas2 cikgu yang mengajar dia dulu kan?
mesti kecik hati. *cikgu2 sekarang pon ade fb gak pee...*
apa yang kita nak buktikan sangat kat cikgu tu?

Secipot mana pon ilmu yang seseorang tu beri, dia tetap cikgu kita.
aku rasa cikgu tadika akulah yang sangat-sangat-sangat aku kena bagi kredit.
walaupun semudah ABC, 123. tanpa diorang, mustahil rasanya aku sampai ke tahap ni.
berdirinya sesebuah bangunan itu, hasil daripada tapaknya yang kukuh kan?

Setinggi mana kita terbang, jangan lupa rumput yang pernah dipijak.

Mungkinlah dulu kita memang nakal.
biasalah, skema sangat pon xsyok. hahahaa!
if u obey all the rules, u will miss the joy. *ajaran sesat.. ;D*
cikgu yang marah kita tu pon bukan suka2 nak marah kan?
ada sebab, dan sebab itu biasanya memang kesalahan kita.

Aku ingat lagi time aku sekolah rendah, cikgu mengajar, aku bising2.
jap lagi, piuuuunggggg satu kapur kena kat kepala aku.
perggghhhh. kepala beb! tersentap okeh. aku ingat lagi sapa cikgu tu.
tapi, bila fikir2 balik, salah aku kan?
nak berdendam ngan dia, dia pun dah xingat lagi agaknya.

Satu lagi kes, aku kena rotan sebab xpergi amali solat sekolah menengah.
heheee.. tapi tu xbape nak malu laa.. sebab kena rotan berjemaah. ;D

Haaa.. aku pernah gak kena tangkap time darjah 4 sebab tulis2 surat cintan.
miahahhaaa... geli okeh.
teknologi x canggih. haruslah hantar2 surat je.
aku pernah couple seawal darjah 3. ngeh-ngeh-ngehhh..
aku xtaw la budak laki tu ingat lagi ke x. tapi kalau tanya aku, mmg xlupa laa.
nak tegur dia sekarang ni pun aku naik segan. hihi...

Kena marah, kena rotan, normal je tu.
untuk membentuk kita gak kan?

Ilmu yang Allah beri tu, sekejap je.
kalau ditakdirkan Dia yang tarik balik, petik jari je boleh hilang.
jangan sombong, janga lupa diri.
bersyukurlah dan toce2 kat cikgu2 yang dah ajar kita tu.

Bangganya seorang guru yang tengok anak murid dia lebih berjaya dari dia. ^^

p/s : terima kasih, cikgu..! ;DD

..eyka..


4 comments:

  1. sama² murid ku..hahahahhahah!!! tetiba perasaan jadi cikgu ;p

    ReplyDelete
  2. ak sbg bkl cekgu rase t'haru bce post ini..haha

    ReplyDelete
  3. kak ngah bukan mmg camtu ke?? hahaha! ;D
    gurau2..

    qilot! cehh2.. nak feeling2 lak.

    ReplyDelete
  4. eh... mesti la... amik feel dulu.. haha

    ReplyDelete