Monday, March 8, 2010

Asal Usul Demam

Sakit tekak? tickk!

Bersin-bersin-bersin? tick-tick-tick..

Batuk? tickkk...

Demam? tett.....

Bangun pagi td, taik mata berduyun2 menempel kat mata.
tanda kecil? mata aku panas, dan sentiasa berair.
tanda besar? macam nak demam..
uwaaaa...

Dari semalam lagi dah sakit2 tekak.
aku dari dulu lagi de tonsil.
baikk.. pembetulan. semua org de tonsil.
tp tonsil aku ni senang nohh nak membengkak.
kalau aku demam, xde sebab lain selain daripada tonsil yang bengkak tu.

Time aku muda2 remaja dulu, selalu la demam.
kalau dah selalu demam tu, selalu jugak la cuti kan? hihii... suke2.. ;D
asal check kat klinik Salehuddin tu je, doktor mesti cakap;
ni tonsil bengkak ni.
kena cuti sebulan ni. eh x2.. dua bulan.
*hahahaa... baikkk.. dialog hasil gubahan aku sendiri.*

Biasanya kalau nak cepat sembuh, kena mkn antibiotik.
seksa nak telan ubat tu xyah ckp la.
sebab tonsil tengah bengkak, rasa macam ada batu je yang nak melintas kat tekak tu.
rasa tersekat2 ala-ala traffic jam nak suruh ubat tu bayar tol dulu, baru boleh jalan.
hihi.. buat perumpaaan camtu boleh?

Ada jugak la suggestion untuk buang tonsil ni.
time doktor ckp camtu, aku terussss tersentap.
buang? maksud? bedah2 macam medic tv tu..?
tidakkkkkk...!!!
mama kata kalau buang tonsil tu, suara akan berubah sikit.
garau2 macam lelaki. hahahaha!
bayangkan..?

Xde la serius mana pon. tp tu laaa..
kena jaga sikit pe yang aku makan+minum.
xboleh minum air yang sejuk2 selalu. aiscream especially.
hilang dah sikit nikmat hidup kan?
sekali sekala boleh lagi kan2..? hehee..

So, agak2 macam malas nak p sekolah minggu tu, kita bedal aiskrim banyak-banyak-banyakkkk!!
hahahaaaaa...
tektik keji...

p/s : xde p/s

..eyka..


No comments:

Post a Comment