Saturday, October 24, 2009

Jalan2 Kat Sotton Pulak

Heheee...lepas satu, satu tempat aku pergi..
ye, alhamdulillah...
aku bukanlah dr golongan org yg pernah terfikir nak pijak di bumi asing ney..
terlintas pon jauh sekali..
pape pon, nawaitu tu penting..

Okies..tu tazkirah zohor..hahhaaa..
rajin bebenoo laaa nak update kan..
cite panjang lebar lak tu..
tp xpe gakk..ley jadikan kenangan kot nnt dah tua kan..
"cucu..ney la blog nenek..dulu nenek rajin dok blogging2 ney.." hahaaa...nenek x best, seharusnye nanny.. :p opppss!!

Back to the story cik eykaaaa...

Sabtu lepas, bersamaan sehari selepas jumaat dan sehari sebelum ahad,
kami2 pergi open house kat Sotton..
hikss..kat sini sikit2 open house..mmg ley kata tiap minggu de..
ohh...mkn free xley lepas..pergi mesti pergi!!

So, bertolak plus-minus 8.. *janji melayuuu..beselaa..seb bek aku jawa! :)*
perjalanan dlm train agak jauh laa...
so iterg berkelah lam train tu..hiksss..tipuuu..
breakfirst je..dorg2 bawak mknan..aku bawak perut..lalalalaaa..
kalo sume bawak mknan, sape nak bwak perut kan kannn?
bgus x strategi aku?? ;D

Sotton..we're cominggggg~

Makan untuk hidup okies...sebab tu jd tombam..haaaiisshhh..sape laaa yg wat perumpaan camtu..lenkali cakap je la, minum tok hidup..kompem aku minum je xmakan2..

Sampai2 je, berlarikkkkkk p keja bas..hehee..lari je kejenye..lelah i taw!!
makanan td pon xsempat nak hadam dah berkocak2 lam perut..iyahhh iyahh..larikkkk lagi....

Bas tu bawak sampai ke University of Sotton..
kat sini la open house tu..house keee???
dah cam open uni dah aku rse..
haahahaaa...makan lagi..


Tapi before p makan, tangkap2 gambar lu kat uni tu ekk..
nnt kalo da mkn, dah xcomel da tangkap gamba..sbb time tu sume perut da nmpak.. ;D
tp aku x la..aku maintain..cehhhh..


Daun2 ngah bersepah...cian aci2 kne sapu nnt..isk iskkk....tingat lak aci kat smkb dulu..hihii..

Okiess!!!
gambar yg menjadi kontroversi..hiksss...
i likkkkeeeee....

Heheee...yg ney gambar xde motif ekk...
sesaje je tok suke2 kan hati yg mmg da suke.. :)))))


Hahaaa...gambar kontroversi yg ke-2..
*im straight okehhhh...;D*


Part yg plg syiokk yg ney la..
men balik2 daun..
kahkahhhh....terlompat pat pat sampaiii....
oit2..kat malaysia xde ke...??
haiiisshhh..bikin maaaalooo...

Ney r muke2 yg p..ramai ke ramai..??
capur 2 org yg ngah tangkap gambar..
ramai kan kannn...??
kaya syarikat train tu..isk iskkk...

Pas dah semput tangkap gambar, tros p dewan..
ye la kaan..dah penat, mkn..
ermm..mmg terbaikk....

Luar?? muke baik dan penuh kesopanan..
dalam??? mknan pe agak2 dorg hidang ekkk...
hahhaaa..tipuu...xde la buruk no pangai kan..

Dalam dewan tu de la gak lam namploh minit, namploh saat iterg tunggu..
kne tunggu mereka2 yg postgrad..beselah..mostly of them r married and have balak2 tentera..
so, seharusnya lambat sikit bersiap..xpe2..kami tunggu yerrr...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Alaaa...
gambar2 makan xde la..
time makan kne gigh makan..
xley pk bende lain.. ;D

Muke gembire....pas solat zohor ney..so berseri2 la sikit..hihii...

Ikut schedule, mmg pas open house nak p Titanic Mini Museum..
so, iterg troskan perjalanan p sana..
weee....mmg touching r time kat muzium tu..
sentiasa ingat kat jack..n rose.. :)

Luar muzium tu.. :)))

Aku pon xsangka dpt pegang bende ney..
kalo ikut cite titanic tu, bende alah ney de kat tengah2 ruang kapal tu..
kat tempat yg jack tunggu rose tu..weee....

Senanye lam muzium tu xley tangkap gambar..
tapi, pandai2 nak idop la kan..hahahaa..
gambar yg ney je pon yg aku amek.. ;D
*takot ohh kalo kene tangakp..nnt die heret aku balik msie..*

First time ohh tangkap gambar muke yg poyo habis..
aku pon terkekek kek kekkk golengoleng bila tengok gambar ney balik..
betape fotogeniknye aku ney~~
*yee....sile muntahh.... :p*


Gigih nak tangkap gambar sampai panjat2 bukit...


Kat sotton ney die banyak lagi peninggalan kubu dorg..
sebab tu bnyak batu2 yg duloo2 jd tembok..
lebih kurg cam AFamosa laa...
tp sotton lae banyak tembok tu..
kire dorg preserve bende2 sejarah ney..
huhuuu.... *kalo la ckgu s.ros baca blog akuu.....kihkihh...*

Xdapat naik kapal titanic, sampan pon sampan lahhhhh...

Tapi ney pon ok kan??hahhaaa...nak dtg sini lagi ngan husband-to-be yg dah jd husband..kahkahhhhh... ;D

Pastu, p pelabuhan die...
tempat yg kapal titanic baru nak gerak tu..



Kat sinun mmg sejuk gile laaaa....
pastu leh pulak kiterg p pekena aiskrem..perggg...
mmg kebal..tp xbg aku laa..
aku bru baik demam..wat nayeee je kalo melahap askem..

Aku rasa cam pelik senanye tengok gambar aku yg ney..nape ekkk??

Okehhh..gaya yg mmg terlampau bebas..dah cam pe da aku tengokk..xde motip langsungg..

Ney da kat town..de org batu yg usha dr atas jambatan upenye..
haaaippp...skodeng je ekk..nnt ketumbit, padannn~~

p/s : shhoooo nice...walk the southampton walls!


..eyka..


8 comments:

  1. weyh2,,
    aq ase en,,
    lg sebulan due ko da ley abes round 1 england tu kowt..
    hehe..

    ReplyDelete
  2. hehee..insyallah..:) doa2kan laaa...tp fulus??arggghhh..terbangg~

    ReplyDelete
  3. eiiii budak ni asik berjalan jer tau..jeles i ;p

    ReplyDelete
  4. tu laa...bile la nak dok diam2 je ney..haishhh...anak sape ney???

    ReplyDelete
  5. x pe..
    jpa taje ko tok 4 taon kowt..
    kn??
    4 taon kn??
    on jep duet tu..
    insyaAllah x dek hal r sal duet nih..
    n kne pndi mnage r kn..
    hehe..

    ReplyDelete
  6. hehee..taw xpe..
    minx dijauhkan drpd aku kne minx parents aku duit..
    tercekek dorg kalo dengar..
    pergghhhh...dorg bg 100, sini dpt secoittt je..

    ReplyDelete
  7. hehe..
    tp klu parents ko da nk kasik,,
    wlu pown ko x mnx,,
    rm100 pown kne trime gak weyh..
    =)

    ReplyDelete
  8. trime2..hahha..
    tp masuk lam akaun malaysia je laa.. :)

    ReplyDelete