Tuesday, January 19, 2010

Macam Ni Caranya....

Entry bulan ni de bape kerat je..
hailaa..

Musim-musim nak exam macam ni, mmg agak sibuk sikit ye?
kalau xsibuk baca buku, sibuk nak tidur. hehee..

Tengah baca2 nota td, ttbe datang lak aura nak berbloging.
tp..nak cite pasal pe ek??
pikir punya pikir punya pikir, datang lak idea ni.
so, bedesupp p capai kamera.
hikss..entry tanpa gambar cam bosan kan2??
kee...perasaan aku je?

Saje je nak story cane style aku kalau ngadap buku nak belajar.
semua org aku rasa de style sendiri kan..?
lain org, lain ragam.
rambut je sama hitam, tp jenis rambut lain2..
de yg wavy, de straight, de yg wat rebonding, de curly..hahaa..
ikut suke u lah!

-Dimulakan dengan bismillah...

Heee..ney wajib ney..
sbb aku pernah terrrrbaca,
“Setiap perkara penting yang tidak dimulakan padanya dengan Bismillah, maka perkara itu terputus”.
kalau xnak terputus di tengah2 ataupun di tepi jalan, baca doa ek..
aku sarankan baca dalam bahasa ibunda kita je..
kalau pung pang pung pangg baca tersembur2 air liur tapi x paham makna, xguna gak.

-Set kompas!

Kompas dalam erti kata lain, target.
Tapi org zaman sekarang guna perkataan 'goal'.
hihii...ikut suke laa..

Set la bape hari nak belajar subjek tu, bape hari nak belajar subjek nun..
dah set tu, jan la set semata je, cuba ikut.
ehh.. jangan cuba je, mesti ikut.
hikss.. wajibul ghunnah.. ;D


-Next??tatap wajah2 insan yg tersayang..

Tersayang???hehee..
best part ni!! ;D
letak r muke2 org yg korg2 sayang depan mata time study.
kalau korg syg dan minat kat yuna, letak r muka die.
kalau faizal tahir yg menang tempat ke3 AJL tu, bubuh la muka die yg ngah pose ngan tongkat tu.
tp aku suke aizat..wakakakaa..
sbb die menang no1.. ;DD

Drop the subject!


Arrr...haiwan tersayang pon ley gak..
hahaa..baru naik sikit semangat nak belajar kan?
tu aku laa..
korg, aku xtaw..

Tapi, kalau letak gambar awekss xpon balaksss, susah lak nak belajar kan??

-Chaiyok2 kamuu....!!

Yang ney, kata2 semangat lak..
penting tu.
bak kata cikgu aku dulu2, die kata masalah pelajar ni sebenarnya ialah semangat.
motivasi diri xde.
so, tepek kat notice board depan mata korg tu kata2 perangsang ek..
positif2...

Yang ney aku punyee...
hihii..malu lak! ;D
jangan gelakkan ekkk.....
cepuk nanti!!

-MP3....

Memang dah jadi habit aku sejak azali dengar mp3 sambil belajar.
Please dont try this at home. kat hostel xpe..
hiihiii..

Ade sesetengah org xboleh bising sikittt pon time belajar.
selagi boleh, bunyik kipas pon die xnak dengar.
tapi aku terbalik r.. senyap sgt cam dalam hutan pon xley belajar gak.
lagi2 kalo malam2.. jeng jeng jenggg..
nak senyap sgt, nnt terdengar bunyik benda lain lak..
ambik ko..
xpasal2 je tros tdow, langsung xbelajar..

Tapi nak dengar lagu, janganlah ambik yg rock2 blackmetal tu.
habis beterabur formula2.
nak dengar, p dengar lagu kuch2 hota hai, twinkle2 little star, baa baa black sheep, dil hai tumhara..
hahahaaa.. matilaaa..

-Buat nota.

Sambil membaca, buat r nota sikit.
bak kata ckgu aku *banyak gak ckgu aku ekk..*, belajar tanpa pegang sebatang pensil, bukan belajar namanya tu...
haaa...dengar tu, PENSIL..
pen xleh! hihiii..

Pilihan hatiku, stabilo.. ;DD
nota aku kena de warna warni sket..
kalau hitam putihhh je, mmg xhadam la..
berat je mata ney haa..
nnt binatang bertanduk dua tu pon mule la bisik2, tidur~ tidur~..
haru jee....

-Make a distance from lappy..

Ney penyakit kronik aku la ney..
aku pantang ngadap laptop, de je yg aku nak wat.
aku pon xtaw la pe yg aku godek2..
tukar dekstop background la, hape laa...

Kalau xde internet pon aku ley habiskan masa aku depan laptop je, apetah lagiiii kalau de internet.
internet bedesuppp laju pulak tu..
haihh..kirim salam r nak study camtu.
mmg hancur musnah punah luluh laaaa cita2 nak belajar.

So, jauh2kanlah diri anda dari teknologi ini ye..

-Rehat..

Dah belajar, mesti nak rehat kejap sebelum sambung belajar balik kan?
kalau x, tepu je kepala otak ni..
bak kata doktor yg pernah cek aku time aku migrain, otak ni nak pakai lama dik.. jangan paksa2 sangat..
hihii...xpaksa pon xleh gak tuan doktor.. ;D
xpaksa, mmg aku goyang kaki je laaa...

Sebaik2nye, jangan rehat dengan tidur..
aku kalau dah tidur, mmg xbangun2 laa..
bangun tunggu esk pagi. hihii.. penyakit!

Jadi, nak rehat2 aku wat la sudoku ke..
tapi sudoku pon kenkadang tension gak..
so, carik game yg lagi senang dr sudoku tu, cam word search..
hehee..yg tu kacang buncis sgt lak.. *berlagak2... ;D*

-Nyummy...nyummy....

Ney pon best gak..
makan.
hahaaa...
sape xsuke makan?

Time aktif2 belajar, makan mmg laju kan?
kee....aku je?
sbb tu aku pon boolat..
hahaaa...keji2..

Perut kena kenyang, baru ley belajar..
lalalaaaa...

p/s : lepas gian nak blogging, tros jadi berjela entry ni...

..eyka..

No comments:

Post a Comment