Sunday, January 24, 2010

Cendawan Lepas Hujan

Kenapa lepas hujan je ada cendawan banyak tumbuh r..?
pernah nampak ke?
aku rasa macam xpernah tengok je situasi macam ni.
macam2 betul la peribahasa2 ni kan?
pelik2 je...

But thats not the main point.
hehee..
saje mau bikin panas.. ;D

Sekarang ni, aku tengok blogger2 makin ramai kan?
sama la macam cendawan2 tadi tu..
even member2 aku kat sini pon banyak yg buat blog.
xkesah la blog pengisian ke, story-mory kehidupan kee...
terpulang kat individu tu sendiri la kan?
agak2 blog aku ney tergolong dalam golongan mana ek? ^^

Macam Cik Illy ney.
dulu dia pernah kata xminat menulis2..
tup..tuppp..
dah ada blog.
pe buat die berubah, wallahualam laa..
okeh pe buat blog?
syokkk2....

Same story goes to Cik Yana.

Alaaa...ramai lagi laaa..
*xsebut nama, jangan touching heh?*

Agak2 blogspot ni dah wujud sejak abad ke berapa ek?
xde laaa...
sebab aku baru tahu time aku sekolah menengah dulu.
aku tertengok MHI kalau xsilap.
time tu, Rashidi Ishak, suami Vanida tu promote buat blog.
die kata senang je buat blog ni.
3jam, dah boleh siap semua benda..

Wahhh...wahhh ko..
3jam je??
aku buat lebih dari 3jam ohhhh..
touch-up sana, carik lagu, carik background.
ingat senang ke?

Tapi aku baru buat blog tahun lepas la...
tic-tok daisy life path aku xsampai setahun lagi pon.

Dan..aku ingat blog ni untuk budak2 besar je la kan?
macam aku..hahahahaaa...
aku kan dah besar, kan2..?? ;D

Rupanya, no-no-no...
ada je budak sekolah rendah yang dah de blog.
aku pernah jumpa, tapi tadi carik2 balik dah xjumpa dah.
hehe...
mesti seronok kan?
nnt die dah besar, mesti gelak goleng2 tengok penulisan sendiri yang macam xberapa nak matang.

Ape je yang dorang nak tulis dalam blog?
sebab hari2 pon pusing2 benda sama je..
pergi sekolah, balik sekolah, main2, makan tidur...

Xpon mesti tulis macam ni,
'hari ni aku gaduh ngan polan..xnak kawan dengan polan lagi!'
'aku suka la kat mamat tu'
'ckgu aku bagi 5bintang time kelas seni tadi..'
'tadi kiteorang main lubang tikus, main tiang2..bestt!'

Hahaaa..
agak2 30 tahun akan datang, budak2 tadika pon dah boleh ada blog kot...
gile kentang r!

Dulu time budak2 pakai diari je.
diari yang de kunci cenonet kat tepi tu.
xpon, diari yg de nombor kod.


Haaa...yang ney diari aku..
comel ke comel?? ;D
ingat lagi, diari ni aku beli kat kedai Zhen Zhen, Taman Sri Putra lepas balik sekolah agama.
pergi beli ngan member kamceng time tu, Ana.
sampai ke negara orang pon aku bawak lagi diari ni.
kire barang yang paling aku syg laa!

To be honest, diari ni xhabis2 lagi pon mukasurat die..ngeh2..
aku bukan penulis tegar pon.
tapi cerita dalam tu, cerita dari aku sekolah rendah, sampai sekarang ni.
bila baca2 balik, bapak kelakar laa..
gaduh2 pasal bende remeh pon de..
tah pape!

Biodata..
kat tepi2 tu, tandatangan aku yang sikit2 berubah2 tiap tahun..
hikss!
dulu, selagi boleh, nak je tukar tandatangan.
asal tengok member lain de signature cun2 sket, aku pon nak tukar gak.
tapi aku mmg xkreatif la nak cipta2 tandatangan ni..
asal ada bentuk huruf 'S', jadi laa..
tulisan dulu2 pon, comel je kat situ.
hahaa..i likkeee...

Gambar2 ni mmg dah berkulat lama dalam ni.
gambar sekolah menengah, sekolah rendah.
yang xboleh bla?
gambar ex-boyfriend..wekk2..maluuu~

Yelaaa..
time couple, mesti mau ada gambar kan?
tapi bila dah clash, xkan nak buang lak.
so, biarlah gambar tu dalam diari tu je.
xeffect pape pon..
gelak2 balik de laa... :)
jangan tersentap ekkkkkk...
kitakan kawan? ;DD

p/s : hahaaa...

..eyka..


2 comments:

  1. pasni mesti ramai yg carik kedai zhen zhen tu kat ne....
    gler promot..
    nmpk nye anty zhen2 tu kena bukak cawangan la kat UK tuu...

    ReplyDelete
  2. weyh capiq..aku pn ada diary sebijik cmtu..kite g bli sme2 ke ea tyme tu?haha

    ReplyDelete