Saturday, October 16, 2010

Rentetan Peristiwa Itu.

Selepas kejadian dalam bas yang menyegankan hari tu, semacam ada satu suara yang bagi semangat suruh aku cam muka orang plus ingat nama abah-abah dia sekali.
berkobar-kobar ni. HAHA!

Dah macam kempen 'mari mengenal orang-orang Surrey!' dah.

Mungkinlah kan.
mungkin sebab aku duduk luar dan sudah mula bergelumang serta berjinak-jinak dengan bas ni, aku banyak jumpa orang.
kejap-kejap orang Malaysia. kejap-kejap orang Malaysia.
sukeee je! rasa dekaaaaatttt di hati. :D

Dah tu pulak, sangat memalukan ok kalau kita tak kenal orang.
lagi-lagi orang tu satu locality.
macam terusss je tergolong dalam squad kebangsaan bawah 15 tahun katak bawah tempurung.
ngeri tahu?

Pastu, dia kenal pulak tu nama aku.
*haha.. nak kata diri sendiri glamour la tu.. sila muntah.

Oleh itu, cikgu tuisyen aku yang agak popular kat Surrey ni, mulalah nak bising-bising membebel pot pet pot peeettt kat sebelah telinga aku.
sibuk noh suruh cam muka orang.
HAHA! kamu ingat SENANG macam nak hafal periodic table tu ke??
payah ok...

Sesi pertama dimulakan dengan freshies sampailah mereka-mereka yang dah beranak pinak.

Kalau kat sekolah dulu cikgu nak mengajar sibuk suruh 'sila bukak muka surat sekian sekian ye, murid-murid sekalian.'

Canggih punya pasal;

Shark : ok. sila bukak facebook polan a/l polan ni.

Aku : baik, cik puan.

Kehkehhh.. pastu mulalah sesi menggodek-godek gambar-gambar lama dorang.

Cepat, cuba teka ni sapa?

Yang ni sapa pulak...??

Ini?

Ni...??

Haaa.. yang ni pulak? mesti tak dapat teka.

Garang okehhh beliau ni.
biru dah lengan kena cubit-cubit.
pastu nak main cekak-cekak pinggang, pegang-pegang pembaris panjang macam cikgu besar.
berlagak ohhh..! *HAHA!!! ok. memang tipu.

Kan dekat fb ada tag-tag nama orang kan? kan kan?
konon-konon tak nak bagi aku tahu, dia mulalah nak conquer mouse sorang-sorang.
sebab tak mau aku gerakkan cursor kat muka orang tu.
saje je tak nak bagi aku dapat markah penuh teka-teka nama orang. sabotaj!

Shark : sebelah orang ni sape?

Aku : elehhh, tahu. Siti Nurhaliza kan? *muka berlagak dapat jawab.

Shark : eh?? ye keee?? ye ke dia??

Aku : ye ke? alaaa.. ye la kot. kann..?

Haha.. pastu mengada nak buat-buat orang kompius.
mencikkk....!

Aku : eh? yang ni sapa eh? macam pernah nampak je.

Shark : oh, ni Farid Kamil.

Aku : ohhh..ok ok.. kenal dah. :)

Pass. pelajar yang cepat tangkap.
bagus, bagus.
dah, pergi ke gambar seterusnya pulak.

Shark : haaa.. yang ni sapa? cepat teka.

Aku : sapa ni? tah. tah. tak tahuuu.. hehehehee...

Shark : *buat-buat kening double jerk sikit.

Aku : kenapa??

Shark : wehhh ko ni!! ni orang tadilah! yang Farid Kamil tadi tuuuuu..

Aku : HAAHAHA! ye keee??? sama eh? macam lain jee.. ;D
kahkahh. macamana boleh tersama pulak ni? tsk..

Agak-agak korang, macam surrender tak nak ajar aku?

Shark : ok, dah. ni sapa pulak?

Aku : .......???

Shark : eeee.. ko jangan kata tak kenal?

Aku : *kerut-kerut dahi konon macam fikir masalah rumah tangga.

Shark : eykaaa! ni Justin Bieberlah!!

Aku : lah!! HAHAAHA! ye ke ni dia? weh, wehh. serious weh. aku pernah dengar nama dia. janji, janji. tak tipu.

Shark : ye lah ko! ko semuanya pernahhh....

Lalalalalaaa..

Tension punya mengajar, dia sempat nak buat-buat muka bengang lagi;

eyka! ohhh eyka.. tolonggglaah. tolonglah kenal.

eeeeeee!!! *geram yang terlampau.

Tahu tak perasaan orang yang geram-geram ketap-ketap gigi tu?
macam tu lah dia mengajar aku.
kahkahkahhh..saje je lah tu nak buat muka comel ketap-ketap gigi.
tension ek? lalalalaa..
esok sambung lagi yek?
kita kenal ngan Iqram Dinzly, Fasha Sandha, Lisa Surihani ngan Angelina Jolie pulak. ok tak? ;D

p/s : ehh..nama2 artis yang popular ini hanya untuk mengelirukan anda dengan nama sebenar ye? sekian.

No comments:

Post a Comment