Wednesday, October 13, 2010

Grows Fonder.

Currently my heart shout out loud;
I MISS THEM!!!


Insan-insan tercinta kat Malaysia.
ecehhh! macam jauhh je aku kan? ;D
aku kan Ulu Klang je. kan kan? hihi!

My family comes first for sure.

Aidilfitri 2001.
balik untuk summer break.
sangat-sangat teruja dan bersyukur sebab raya jatuh time kami tengah cuti.
memang qada' raya habislah! :)

Kelainan sikit raya tahun ni, kami pakai baju satu papan sama. HAHA!
senang kira.

Jimat masa pon ye.
pastu tak yah nak sibuk-sibuk noh pilih baju. lagi yang perempuan.
kompem pilih baju pon macam perempuan.
aku dah lah alergik gatal miang-miang je nak pergi shopping kat kedai kain.
hahaa.. senang cerita, paling tak sukalah nak pilih-pilih baju ni. rimas boleh? ;D

Then, mama yang sangat rajin tu, jahit manik kat lengan baju kami-kami yang perempuan ni untuk tak nampak macam boria sangat.
naaaa..jahit tak jahit, pagi raya jugaklah baju tu semua baru settle.

Rindu ayah jugak! :)

Yang ni lagi; adaaa je nak kenakan aku time cuti.
bila nampak aku pakai baju yang kat dalam gambar tu, boleh pulak bantai sound aku depan-depan.

Ni kan baju fesyen orang dulu-dulu.. tu yang eyka pakai kat uk??

Nampak tak? nampak tak motif perli-perli aku? hahhahaa..
nak kata aku tak reti bergayalah tu.

Kalau dulu masa aku baru-baru nak up cuba-cuba baju ladies-ladies ni sikit ni, ayahlah pengkomen tegar.

Eyka, cubalah pakai kasut yang tinggi sikit. barulah jalan tu cantik, tak bersepah.

Eyka, bibir tu cubalahhh jangan kering sangat.

Boleh??
apalah yang budak hingusan tahu pasal benda-benda alah ni.
adoyailah ayahhhh...
memang dalam 10 arahan, 1 je aku ikut. hehee..
yang ni, memang pembantah tegar lak. ;D

Rindu ni jugak!! :)

Ni semua gara-gara si siput eka la ni.
tetibe je main-main touching hati dan perasaan posting comment kat wall.
heeee.. janji, rindu kat korang!! ;D

Dari percutian yang kejap-kejap on, kejap-kejap off kat Melaka.





Sampaiii laaaa.... kes lipton yang boleh buat aku senyum sorang-sorang kat bilik ni ha!

Aku : weh korang!! korang tak ambil air lipton aku kat atas meja kenny's tadi yek?

Mereka : tadi nampak jugak. tapi tak ambil pon.

Aku : eeee... kenapa tak ambil? setitik pon aku tak minum lagi tahu. :(

Mereka : tu laaaa... rezeki tak berkat tu. kan Allah dah tarik balik.

Aku : yelahhhhh..... :(

Mereka : cuba ko doa. ko doa baik-baik. ikhlas.

Aku : yelahhhh.

Mereka : cepat-cepat ko ikut aku doa. aku doa, ko ikut. dah, tadah tangan.

Aku : ye, cepat.

Ikut kan je lah cakap apis tu kan? aku pon tadah tangan, ikut apa yang dia baca macam cikgu tadika ajar anak murid dia baca doa makan tu.

Mereka : Ya Allah...

Aku : Ya Allahh..

Ampunilah daku. dan, berkatilah rezekiku.. semoga kau pulangkan semula air lipton tu kepadaku semula, Ya Allah.

Jap lagi? Aminnnnnn...
siap dah raup-raup muka dah ni.

Mereka : tadaaaa!!!! *sambil buat muka tak berapa nak comel, tunjukkan botol air lipton kat depan aku.

HAHAHAHAAA!
macam nak sumbat je korang dalam mesin basuh.
tipu aku kering-kering. jahat tak hingat!

Tengok!! kan dah kata kena doa..... makbul kan kan kan? HAHAA!

Twittt, paham ke? kahkahkahhh..
sumpah kelakar. kat situ gak gelak-gelak pecah perut.
kat situ gak rasa macam nak campak botol lipton tu kat muka toya sorang-sorang.
ceeess betul!

p/s : distance and absence makes the heart growing fonder kan? :)

No comments:

Post a Comment