Monday, June 22, 2009

Asam Pedas Ikan Parang

Hari ni, pas p morib ngan sipot untuk thumbprint kat pusat memandu, iterang p breakfirst ngan kambeng kat mcd..hangout kat situ agk lame gak la..borak2 pastu gelak2..pas da xtaw nak ckp pe, msg2 senyap..pastu sambung lagi borak2, gelak2..camtu je la rotate sampai pkul 10 lebih..dah tu kami2 ni p skula, teman dak kambeng ni amek sijil spm die..dah berkurun kot sijil tu kat skulah..atas sbb2 tertentu, aku ngan sipot malas la mau turun time kat skula tu..wrong timing sehh..time tu theyol kat skula tu ngah break..kalau iterang turun kang, abes r kne kerumun ngan junior2 weol..hahaaa..pasan jekk semate2..sdgkan dulu x la femes mne pon kat skula..[dgn nada merendah diri..=P]

Balik2 je, aku dah kne masak da sbb beliau2 dalam rumah ni nak balik mkn pkul1..time tukar baju tu sempat gak la aku perah otak nak masak pe..tp pastu aku x terus p dapur pon..hehee..aku p bkak tv lu..konon nak usha2 kejap je la..skali sangkut dpn tv tu sampai pkul12..hahaa..then bru la menggelupoo nak masuk dapur..

Sejak menjak aku cuti ni, biasalah kan..duduk umah je..selain aku mkn, tdow, jadi jaga, aku kne gak jd chef untuk perut2 family aku..aku bab2 masak ni, xde la suke sgt, xde benci sgt gak..ikut mood aku laa..kalau da dtg rajin tu, maunye semua barang2 dalam peti ais tu aku masak..kalau malas, mmg x berasap la dapur tu..jgn harap!

Dah masuk dapur, bkannye aku terus msak..aku godek2 lu dalam peti ais tu sambil menghirup udara sejuk peti ais..hahaa..i likeee sejuk2 ni..mne x melambung bil letrik umah ni bila aku kat umah..abes pintu peti ais aku bkak sampai 15 minit..sorryyy...sengaje..=P

Pk punye pk, aku nak try msak asam pedas ikan parang..first time okehh..hahaa..aku ciap call mama lae tnye camne nak masak..pas berperang kelentang keluntung kat kuali tu, jd gak la lauk aku tu..

~berjuta2 kali gak la aku rasa asm pedas ni da cukup garam, gule ke x..sampai surut kuah dia..hikhikk..~


~ni kucing2 aku yg mmg sukeee temankan aku masak..asal aku bkak peti ais je, dorg dtg lu..dush sekor2..~

~tadaa..ni lah hasilnye..hahaa..kalau dorg kte sedap, tengok la sape yg msak kan..kalau x, sape yg ajar??hahaa...hampeh nye anak..~


~bg x menghampekan peminat2 yg sanggup tunggu aku masak, aku bg la dorg mkn..nk sgt kan??tp lauk sardin semalam la..hahaa..baik la sgt hati aku nak bg ko mkn asam pedas aku..aku pun x rasmi lae okehh...mkn ye cing..jgn maloo2 kucing lak..sile2..~





No comments:

Post a Comment