Thursday, April 2, 2015

Review satin skinz.

Bismillah.

Awak adalah igers yang hebat kalau awak tahu apa itu satin skinz. Sebabnya, saya pun kenal satin skinz kat situ.

Okay, siapa yang kenal aku dia akan tahu kulit muka aku macamana. Macam lelaki lah paling senang nak cerita. Kuat berjerawat, berminyak dan kusam. Kalau lalu panas sikit, sunburn. Panas sikit, berbelang. Sampai pelik jugak, adakah aku seorang puteri salju atau bagaimana? Hahaa.

Siapa kenal aku jugak, dia akan tahu betapa banyak produk aku dah pakai. Namakan je.
Pencuci muka mahal, dah. Set penggelupasan, dah. Set tak menggelupas, dah. Nutox, tak jugak jadi seorang Fazura. Fair and lovely, dah. Serum vitamin C, dah (makin teruk).

Tak dinafikanlah, memang ada orang yang berkesan pakai benda benda yang aku senaraikan tadi. Cumanya itu lah. Aku dah kata kulit muka aku ni kulit muka tebal, macam lelaki mungkin (no offence kaum adam!). Makanya, pakai apa pun rasanya tak akan jalan.

Masalah jerawat ni makin beriya bila balik dari UK dan start kerja. Mama perli kulit muka aku selayaknya berada kat tempat 4 musim je. Kakakaa. Sampaikan satu tahap dia punya jerawat yang berbekas bagai nak rak tu, aku pergi buat facial. Tetiba akak facial tu suruh buat rawatan resdung (padahal aku memang takde alahan apa pun). Tak pasal terbang duit kat situ. Nak kata stress kerja mengajar, tak jugak. Iyalah, kalau dah hari-hari nak faced students, bila muka naik jerawat tu sikit sebanyak down jugak lah. Tapi aku cool, aku tak stress. Member pun pelik dan tegur apasal muka naik jerawat banyak sangat waktu mula-mula kerja tu.

Bila nampak satin skin kat instagram, makan bulan jugaklah aku pikir untuk beli ke tak produk tu. Sebab waktu tu aku tengah pakai serum; satu hal. Keduanya; review orang yang makan produk ni (satin skin macam gula gula vitamin) macam flawless beriya yang macam tak masuk akal tu. Bila habis dua kali percubaan pakai serum, in which jerawat makin besar, aku stop terus serum tu. Mungkin orang lain sesuai, aku tak. So aku decide untuk beli satin skinz.

Satin skinz ni apa kandungan dia, macamana cara nak makan, next post aku cerita. Cuma aku nak highlight kat sini, muka setebal lelaki ini akhirnya telah berjumpa dengan produk sesuai! Agagagaa. Sebabnya lelaki pun ada yang makan satin skinz jugak dan amboi nyahhhh lagi licin dahi dia dari aku. Makanya, aku pun rasa nak suggest orang yang ada masalah sama macam aku, dan belum jumpa produk yang sesuai, boleh try satin skinz ni.

Makan satin skinz ni kau boleh kekalkan je dengan pencuci muka apa yang kau dah selesa. Settle. Tak payah labur banyak duit kat pencuci muka, asalkan pencuci muka tu tak buat kulit muka kau kering.

Keberkesanan memang bergantung kepada individu. Macam aku, memang aku kuat bersabar dalam proses recovery kulit muka ni. Apa-apa produk yang aku pakai, aku akan cuba bertahan sampai set kedua atau ketiga. Kalau betul takde perubahan, bye! Sebab tu serum tu walaupun naik jerawat waktu set pertama, aku masih beli dan cuba untuk set kedua. Lepastu, hmmm. 

Macam satin skinz, aku guna set pertama, alhamdulillah jerawat makin hilang, muka lagi glowing. Bila dah setengah botol satin skin set yang kedua, student aku dah start tegur aku makan aura white kee (hahaa sebab waktu tu aura white tengah up). Mama aku tegur kulit muka makin cerah. Adik aku pun jeles sesikit. Member aku pulak dia kata muka makin berseri dalam gambar. Bila dah dapat respon macamtu, lagi lah bersemangat ngat ngatt nak teruskan penggunaan satin skinz. Mama, adik aku pun dah terpengaruh dan baru mula nak try produk ni.

Sebab kalau nak berjaya, kena berjaya sama-sama, aku cadangkan try produk ni. Mana tahu yang masih belum jumpa produk sesuai dengan muka dia, akhirnya jadi kes macam aku? Untuk tak memeningkan kepala nak mencari siapa yang jual produk ni, boleh terus beli kat aku. 

Okay, dear? <--sis igers. 

Contact/Whatsapp: +60102263466

Kalau nak tengok review orang yang dah berjaya pergi ig ni: @satinskinz2u

Nanti aku borak pasal satin skinz ni apa dia pulak ye?

8 comments:

  1. salam nk tny.satin skinz ni cerah kan sekali ke

    ReplyDelete
  2. Macam saya laa, makan apa pon tak jalan, bak kata member kulit buya T.T,mmgnak try satin skinz sbb tgk adik laki yg pakai, kulit dia nampak makin elok jerawat dgn parut semua dh takde

    ReplyDelete
  3. As Salam dik.
    Satin Skinz ni sesuai tak utk peringkt umur 40an almaklum jeragat dh mula menular wpun kdg2 muka bermnyak ada juga jerawat ngada tumbuh....
    1 lg kena dgr perlu pantang minuman seperti kopi... ye ke

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Hye awak . Sorry ganggu , btw sy nak share a good news . Sy ada jual Satin Skinz Direct dari HQ taw, 1 kotak cuma RM 180 . Free postage . No gst . Orite , produk dijamin halal dan original . Kalau didapati produk adalah tiruan*fake* , cakap kpd sy dan segera wang akan dipulangkan kpd awk . Kalau nak , whatsapp sy , 011-39000949. Just for share thanks admin . Btw, Saya juga pengguna Satin skinz dah 4 kotak ^_^

    ReplyDelete
  6. Kalau ambil satin skinz boleh ke minum air detox(lemon)..??

    ReplyDelete
  7. Hi semua. Saya ada set skincare satin skinz nak jual. Saya baru pakai sekali je. Pencuci, toner dan krim semua memang macam dalam keadaan saya beli tu. Boleh cari tahu pasal skincare ni dekat official website diorg dulu. InsyaAllah original sebab beli dekat kedai trusted. Satu set (macam baru) RM 50 je. Harga asal dekat box adalah RM110. Whatsapp saya kalau nak skincare ni. (0174413996-Fatin) Terima kasih! :)

    ReplyDelete