Wednesday, December 9, 2009

Keledek Jadi Keria

Pernah mkn kuih keria?
sedap kan2??
tapi pernah wat ke...?

Semalam kami2 try la wat kuih tu.
try and error sajokk...
tp mmg betul2 error la!
miahahaaaa...

Tah jadi kuih pe pon aku xtaw la.
agak masin la jugak *aku la tu yg menambah2 garam xsudah*.
dan agak keras jugeee.... ;DD

Terlebih letak tepung kot.
tapi dia sticky + lembik sgt.
so, susah nak wat lubang kat tengah2.
sbb tu dok tambah tambah tambah tepungg sampai ke sudah.
sebijik keria de la lam 2-3 minit nak wat lubang tu..
kahkahhhhh..gigih x?

Korg tengok cam ape??
xde rupa keria kan2?
dah cam kuih telinga keling pon ade aku tengok.
beza dia manis x manis je.

Dah la saiz x consistent.
accuracy??lae la berterabur.
nnt2 aku kire standart of deviation, percentage die sume ek?? ;D

Sebab keria ney dah cam tah pape tah,
so, xsemangat nak wat sira.

Seharusnya dimakan begitu sajokk.
ngeee~
tapi xsakit perut taw!
kre ok la tuu...
miahahhaaa....

Go back and practise!!

p/s : kalo de 10 bintang, bape korg nak bg kat aku? ;D

..eyka..

3 comments:

  1. oleh krn ade usaha n kegigihan nk wat keria nih,4 bintang ok kowt..
    hehe..
    ok x??
    ;D

    ReplyDelete
  2. xlebih dr separuh po..cess2.. ;D

    ReplyDelete
  3. ok2..
    sb kueh ko ade gak bentuknye,,
    aq tmbh agi 2 bntg..
    ;D

    ReplyDelete